Edukacja przyszłości
PROGRAM KONFERENCJI
Dzień I - 8 czerwca 2021r.
09.30-10.30 Rejestracja uczestników
10.30-10.45 Powitanie uczestników
10.45-11.15 Wystąpienie VIP SPEAKERA
SESJE PLENARNE
11.15-12.15 PANEL
Jak poprawić finansowanie oświaty?
  • Czy chcemy oddać finansowanie wynagrodzeń nauczycieli państwu. Co z subwencją i dotacjami oraz szkołami niesamorządowymi
  • Czy można zmienić zasady osiągania średnich wynagrodzeń nauczycieli, co zmienić w Karcie Nauczyciela
  • Kuratoria oświaty i wpływ na finanse (spory sądowe, propozycje de lege ferenda)
12.15-12.45 Przerwa kawowa
12.45-13.15 WYKŁAD
Edukacja na drodze cyfrowej transformacji – wyzwania i rozwiązania na miarę potrzeb oświaty
13.15-14.30 PANEL
Szkoła 4.0 i narzędzia edukacji przyszłości
  • Rozwój nowych technologii a szkoła
  • Dane, aplikacje i zarządzanie oparte na wiedzy
  • Nowoczesne narzędzia do zarządzania szkołami i edukacją
  • Jak szkoły mogą się stać źródłem powstania smart city
  • Szkoła liderów współczesnej edukacji
  • Wspieranie szkoły w podróży z ekosystemem Google na drodze do jeszcze lepszej edukacji
14.30-15.15 Przerwa obiadowa
15.15-15.45 WYKŁAD
Czego o naszej edukacji dowiedzieliśmy się podczas pandemii
15.45-17.00 PANEL
Jak wyrównać szanse edukacyjne po zdalnym nauczaniu
  • Jakie narzędzia sprawdziły się w zdalnej edukacji
  • Jak przygotować nauczycieli do pracy w nowej rzeczywistości
  • Hybrydowe nauczanie – przyszłość szkoły
17.00-20.00 Przerwa techniczna
20.00-24.00 Lubelski wieczor artystyczny
  • ranking "Miejsca edukacyjnych szans"
  • bankiet wieczorny
  • Sounds of love - recital coverowy ILONA RYBAK & SEBASTIAN PIECH
KONFERENCJE TEMATYCZNE
Dzień II - 9 czerwca 2021r.
ZARZĄDZANIE W OŚWIACIE

9.30-10.00 - WYKŁAD

Urlopy dla poratowania zdrowia nauczycieli – zasady, warunki i rola samorządu

10.00-10.50 - PANEL

Bezpieczeństwo, zdrowie i szkoła. Jak zadbać o zdrowie fizyczne i psychiczne dzieci i młodzieży

  • W zdrowym ciele zdrowy duch – jak szkoła pomaga zachować zdrowie
  • Bezpieczeństwo w szkole
  • Zadania psychologa i pedagoga szkolnego w nowej rzeczywistości

10.50-11.05 - Przerwa kawowa

11.05-11.55 - PANEL

Cyberbezpieczeństwo i ochrona danych w szkole

  • Bezpieczeństwo zdalnych lekcji
  • Cyberbezpieczeństwo e-dzienników
  • Dane osobowe na stronie internetowej szkoły
  • Dane osobowe w przestrzeni szkoły

11.55-12.10 - Przerwa kawowa

12.10-13.10 - PANEL

Nowoczesne narzędzia prowadzenia lekcji

  • Jakie kompetencja powinien mieć nauczyciel by korzystać z nowoczesnych narzędzi
  • Dobre i złe strony nowinek technologicznych na lekcji
  • Lekcja ze smartfonem - czy to się może udać

13.10-13.25 - Przerwa kawowa

13.25-13.55 - PANEL

Edukacja na drodze cyfrowej transformacji – wyzwania i rozwiązania na miarę potrzeb oświaty (w formule fire chat)

  • Aktualne wyzwania placówek edukacyjnych
  • Technologie i innowacje jako odpowiedź na potrzeby szkół i przedszkoli
  • Udział jednostek publicznych w tworzeniu technologicznych rozwiązań dla edukacji – współpraca z akceleratorem w trakcie opracowywania rozwiązań

13.55-14.10 - Przerwa kawowa

14.10-14.45 - WARSZTAT

Edukacja przez działanie

Uczestnicy konferencji będą mogli doświadczyć jak w praktyce realizować ideę STEAM w pracy z uczniami. Na przykładzie rozwiązań. LEGO® Education poznają jak wiele kompetencji XXI wieku można rozwijać za pomocą prostych narzędzi angażując jednocześnie uczniów i rozbudzając ich entuzjazm.

14.45-15.30 - Przerwa obiadowa

FINANSOWANIE OŚWIATY

9.30-10.00 - WYKŁAD

Oświata w nowej perspektywie unijnej

10.00-11.00 - PANEL

Środki na oświatę z funduszy unijnych 2021-2027

  • Nowa perspektywa – nowe zasady. Czy i co się zmieni w pozyskiwaniu środków unijnych?
  • Remont, rozbudowa budynków, wyposażenie, kursy – na co uzyskamy dofinansowanie w latach 2021-2027?
  • Gdzie szukać informacji o nowej perspektywie

11.00-11.15 - Przerwa kawowa

11.15-12.15 - PANEL

Centrum Usług Wspólnych i nowoczesne narzędzia jako sposób na oszczędności zarządzania oświatą

  • Obieg dokumentów w CUW
  • Granice kompetencji CUW. Kontrola, zarządzanie
  • Platformy zarządzania oświatą. Kryteria wyboru

12.15-12.30 - Przerwa kawowa

12.30-13.30 - PANEL

Optymalizacja i zmiany arkuszy organizacyjnych JST wobec nowych wyzwań

  • Arkusz organizacyjny a finanse JST. Współpraca dyrektora i samorządu
  • Zmiany arkuszy a konsekwencje finansowe. Wpływ na średnie wynagrodzenie
  • Arkusz organizacyjny jako element zarządzania szkołą

13.30-13.45 - Przerwa kawowa

13.45-14.45 - PANEL

Problemy z finansowaniem oświaty w okresie pandemii i po jej wygaśnięciu

  • Jak przeciwdziałać negatywnym konsekwencjom finansowym w okresie pandemii – źródła finansowania sprzętu i wyposażenia do nauki zdalnej
  • Dla kogo dodatek motywacyjny w nauczaniu zdalnym – kryteria gratyfikacji, zmiany w regulaminach
  • Przywrócenia normalnej działalności oświaty a dodatkowe koszty i kadry

14.45-15.30 - Przerwa obiadowa

PRZEDSZKOLE PRZYSZŁOŚCI

9.30-10.00 - WYKŁAD

Edukacja przedszkolna w plenerze. Przestrzenie wysokiej jakości

10.00-11.00 - PANEL

Wpływ architektury i wyposażenia sal na jakość opieki przedszkolnej

  • Przyjazna przestrzeń kluczem sukcesu
  • Dobre praktyki architektoniczne w polskich gminach
  • Wyposażenie sal
  • Nowoczesne narzędzia do nauki i zabawy

11.00-11.15 - Przerwa kawowa

11.15-12.15 - PANEL

Organizacja opieki przedszkolnej przez gminę

  • Praktyczne przykłady programów wsparcia dla niesamorządowych przedszkoli. Doświadczenia i wnioski
  • Pozyskiwanie środków unijnych na opiekę przedszkolną
  • Własne przedszkola czy dofinansowanie?

12.15-12.30 - Przerwa kawowa

12.30-13.30 - PANEL

Innowacyjne programy wychowania przedszkolnego w praktyce

  • Co ma być innowacyjne w kontekście statutowych zadań przedszkola - organizacja? opieka? edukacja? technologia uczenia? strategia i metoda?
  • Co nie jest innowacją w przedszkolu? Złudzenia zmiany
  • Innowacje, które przyniosą pożytki - przykłady i pomysły
  • Powszechna dwujęzyczność – konieczność tu i teraz
  • Innowacyjność w przedszkolu - wybór? konieczność? ewentualne obszary innowacyjności?
  • Innowacyjne programy wychowania przedszkolnego. W jakim wymiarze innowacyjność programów wychowania przedszkolnego wynika z podstawy wychowania przedszkolnego?
  • Innowacyjność w kontekście konieczności zmian (takich jak np. w czasie pandemii) .

13.30-13.45 - Przerwa kawowa

13.45-14.45 - PANEL

Multimedia od dziecka. Jak z nich korzystać

  • Dziecko i smartfon – jak uczyć korzystania z nowoczesnych urządzeń
  • Nowe rozwiązania - zabawa i nauka
  • Czy świat wirtualny ogranicza

14.45-15.30 - Przerwa obiadowa

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.       AKCEPTUJĘ