Edukacja przyszłości
PROGRAM I DZIEŃ
1. Jak poprawić finansowanie oświaty?
  • Czy chcemy oddać finansowanie wynagrodzeń nauczycieli państwu. dotacjami oraz szkołami niesamorządowymi
  • Czy można zmienić zasady osiągania średnich wynagrodzeń nauczycieli, co zminić w Karcie Nauczyciela
  • Kuratoria oświaty i wpływ na finanse (spory sądowe, propozycje de lege ferenda)
2. Szkoła 4.0 i narzędzia edukacji przyszłości
  • Rozwój nowych technologii a szkoła
  • Dane, aplikacje i zarządzanie oparte na wiedzy
  • Nowoczesne narzędzia do zarządzania szkołami i edukacją
  • Jak szkoły mogą się stać źródłem powstania smart city
  • Szkoła liderów współczesnej edukacji
3. Czego o naszej edukacji dowiedzieliśmy się podczas pandemii
4. Jak wyrównać szanse edukacyjne po zdalnym nauczeniu
  • Jakie narzędzia sprawdziły się w zdalnej edukacji
  • Jak przygotować nauczycieli do pracy w nowej rzeczywistości
  • Hybrydowe nauczanie – przyszłość szkoły
PROGRAM II DZIEŃ
ZARZĄDZANIE W OŚWIACIE
1. Urlopy dla poratowania zdrowia nauczycieli – zasady, warunki i rola samorządu
  • Ostatnie zmiany i ich konsekwencje
  • Skutki finansowe dla samorządu
  • Jak postępować w sytuacji wielu urlopów dla poratowania zdrowia
2. Centrum Usług Wspólnych i nowoczesne narzędzia wspomagające zarządzanie oświatą
  • Obieg dokumentów w CUW
  • Granice kompetencji CUW. Kontrola, zarządzanie
  • Platformy zarządzania oświatą. Kryteria wyboru
3. Cyberbezpieczeństwo i ochrona danych w szkole
  • Bezpieczeństwo zdalnych lekcji
  • Cyberbezpieczeństwo e-dzienników
  • Dane osobowe na stronie internetowej szkoły
  • Dane osobowe w przestrzeni szkoły
4. Nowoczesne narzędzia prowadzenia lekcji
  • Jakie kompetencja powinien mieć nauczyciel by korzystać nowoczesnych narzędzi
  • Dobre i złe strony nowinek technologicznych na lekcji
  • Lekcja ze smartfonem - czy to się może udać
5. Bezpieczeństwo, zdrowie i szkoła. Jak zadbać o zdrowie fizyczne i psychiczne dzieci i młodzieży
  • W zdrowym ciele zdrowy duch – jak szkoła pomaga zachować zdrowie
  • Rządowe programy zdrowotne w szkołach – stan i oczekiwania
  • Bezpieczeństwo w szkole
  • Zadania psychologa i pedagoga szkolnego w nowej rzeczywistości
FINANSOWANIE OŚWIATY
1. Oświata w nowej perspektywie unijnej
2. Środki na oświatę z funduszy unijnych 2021-2027
  • Nowa perspektywa – nowe zasady. Czy i co się zmieni w pozyskiwaniu środków unijnych?
  • Remont, rozbudowa budynków, wyposażenie, kursy – na co uzyskamy dofinansowanie w latach 2021-2027?
  • Gdzie szukać informacji o nowej perspektywie
3. Optymalizacja i zmiany arkuszy organizacyjnych JST wobec nowych wyzwań
  • Zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych. Granice kompetencji dyrektora, władz JST i kuratorium
  • Arkusz organizacyjny a finanse JST. Współpraca dyrektora i samorządu
  • Zmiany arkuszy a konsekwencje finansowe. Wpływ na średnie wynagrodzenie
  • Arkusz organizacyjny jako element zarządzania szkołą
4. Programy wspomagające uczniów po pandemii
5. Problemy z finansowaniem oświaty w okresie pandemii i po jej wygaśnięciu
  • Jak przeciwdziałać negatywnym konsekwencjom finansowym w okresie pandemii – źródła finansowania sprzętu i wyposażenia do nauki zdalnej
  • Dla kogo dodatek motywacyjny w nauczaniu zdalnym – kryteria gratyfikacji, zmiany w regulaminach
  • Przywrócenia normalnej działalności oświaty a dodatkowe koszty i kadry
PRZEDSZKOLE PRZYSZŁOŚCI
1. Edukacja przedszkolna w plenerze. Przestrzenie wysokiej jakości
2. Wpływ architektury i wyposażenia sal na jakość opieki przedszkolnej
  • Przyjazna przestrzeń kluczem sukcesu
  • Dobre praktyki architektoniczne w polskich gminach
  • Wyposażenie sal
  • Nowoczesne narzędzia do nauki i zabawy
3. Organizacja opieki przedszkolnej przez gminę
  • Praktyczne przykłady programów wsparcia dla nie samorządowych przedszkoli.
  • Doświadczenia i wnioski
  • Pozyskiwanie środków unijnych na opiekę przedszkolną
  • Własne przedszkola czy dofinansowanie?
4. Innowacyjne programy wychowania przedszkolnego w praktyce
  • Prawo w przedszkolu – to możliwe
  • Myślenie matematyczne czy matematyka od dziecka
  • Metoda projektu a rozwijanie kluczowych umiejętności przedszkolaków
  • Powszechna dwujęzyczność – konieczność tu i teraz
5. Multimedia od dziecka. Jak z nich korzystać
  • Dziecko i smartfon – jak uczyć korzystania z nowoczesnych urządzeń
  • Nowe rozwiązania - zabawa i nauka
  • Czy świat wirtualny ogranicza

ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ DZIŚ

[ rejestracja ]
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.       AKCEPTUJĘ